fredag 30 november 2012

Stavgång och Skön nostalgi


Aktivitetsdag för Senior Sport School i Albäcksskogen i Trelleborg. Vackert väder och många glada deltagare.
Bra instruerat av Lena Andersson (bild) från Korpen Skåne/Halland som visade stort tålamod när hon hjälpte mig att justera stavarna och få händerna rätt i byglarna.
På kvällen var jag och Lena W i S:t Nicolai kyrka för att lyssna på Jan Johansen som förlagt Trelleborg som premiärort för sin julkonsert ”Vit Jul”. Det blev en känslofylld timma med blandad repertoar från svenska och engelska julsånger och naturligtvis tidigare topphits som ”Se på mig” och ”Sista andetaget”. Han fick hjälp av S:t Nicolai sångensemble under ledning av Britt-Louise Håkansson vilket ytterligare höjde julstämningen. Konserten arrangerades i samarbete med IOGT-NTO.
Men dyrt var det och det var väl därför kyrkan bara var halvfylld. 374 kr kostade kalaset, såvida man inte gjorde som jag, väntade till sista dagarna innan då man fick två biljetter för det priset med TA-kort.
Mer text och fler bilder från stavgången finns på Senior Sport Schools blogg - tack till Sten Andersson.
Lyssna på Jan Johansen när han 1995 vann Melodifestivalen i Malmö med den underbara låten ”Se på mig” (jag var där på Stadsteatern, ett oförglömligt minne).
Se på mig låg 15 veckor på Svensktoppens förstaplats och i 30 veckor totalt på listan. 28 september 2008 slutade Jan Johansen att dricka alkohol och har sedan dess levt nykter. Han senaste skiva är ”Christmas Time again”.
Läs mer i Trelleborgs Allehanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar