tisdag 8 februari 2011

Har jag blivit politiker?

I går eftermiddag hade den nya Arbetsmarknadsnämnden sitt andra möte sedan den bildades den förste januari. Jag är ledamot. I förra veckan träffades "Femklöverns" representanter i ett förberedande möte. I förrgår, söndag, arbetade valberedningen, där jag ingår, ånyo flera timmar, nu för att få fram ett förslag till vilka vi vill ha i de kommunala bolagens styrelser. I går kväll träffades moderaternas fullmäktigegrupp som består av 24 personer. Bland annat klubbades valberedningens förslag till bolagens styrelser. I morgon onsdag är det en tur till Malmö och en träff i Regionhuset i Västra Hamnen med seniorrådet för Skåne där jag blivit 2:e vice ordförande.
På fredag träffar jag, i egenskap av handledare för en praktikant vi har, en representant för arbetsförmedlingen. Sedan är det "Alla Hjärtans" aktiviteter och två årsmöten under vecka sju. Det är först moderata föreningsstyrelsen som ska väljas och sedan Moderata Seniorers årsmöte. Jag är sedan flera år ordförande för Moderata Seniorer.
Så såg inte min Agenda ut för ett år sedan. Har jag blivit politiker? Var det verkligen meningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar