fredag 5 oktober 2012

Sara Beischer, en upplevelse för livet

Det blev en riktigt bra kväll i församlingshemmets första författarkväll i Östra Torp. Sara Beischer är en fantastisk författare och en ännu bättre talare. Humor och allvar, entusiasm och självutlämnande lockade till både skratt och gråt. Hennes bok heter “Jag ska egentligen inte jobba här” och kom ut i början av året. Sara skriver om “Moa Bengtsson” som flyttar till Stockholm för att bli skådespelare. Det är främst teatern som lockar henne. Men hon måste försörja sig och hoppar in som vikarie på äldreboendet Liljebacken. Bara för en tid alltså. Detta blir en upplevelse för henne. Boken är mycket självbiografisk.
Sara Beischer fick Årets äldreomsorgspris i Almedalen. Hon får priset för romanen “Jag ska egentligen inte jobba här”.
I publiken fanns vänner och bekanta, Staffan Svensson med fru, Sune och Gertrud Larsson med flera.
Trivsamt och mysigt. Personer kring prästen Per Kristiansson i Källstorp är riktigt snälla och trevliga.
Bilder: Sara läser med stor inlevelse min favoritpassage i boken. Så underbart! Jag fick också tillfälle att hälsa på min blivande Facebook-vän.
Min blogg om boken “Jag ska egentligen inte jobba här”.
Presentation på Bokförlaget Ordfront,
Intervju med Sara Beischer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar