lördag 6 november 2010

En dag på IKEA

På IKEA finns allt som livet kräver. Stort tack till mina shoppingguider Lina och Andreas som på ett bestämt men vänligt sätt lotsade mig runt på Svågertorp idag. Inköp av allt möjligt från toaborste till lyxig bäddsoffa.
Jag hade en lista med mig med en hel den nyttigavaror som kan komma väl till pass när man flyttar till en ny bostadsrättslägenhet på Högalid i Trelleborg. Vi började på andra våningen och när det var dags för lunch hade vi ännu inte börjat beta av listan. Men lunchen var god och med nya krafter tog vi oss en trappa ner där allvaret började. Där fanns allt jag sökte – inte helt sant, en tvålask hittade vi inte, tydligen en anakronistisk pryl – och tusen gånger mer. Och allt var billigt, även om tusenlapparna tickade iväg, beroende på den stora kvantiteten. Och alla stod vi ut även om tålamodet frestades ordentligt medan vi i minst en timme väntade på att beställa hemkörning av soffan. Tillbaka i Trelleborg visade Andreas sin eminenta förmåga att på kort tid installera nya taklampor medan Lina satte upp diskställ och jag tog hand om alla pappförpackningar för vidare transport till Miljöstationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar