torsdag 4 november 2010

En onsdag i november

Först åkte jag till tandläkaren i Anderslöv, Claes-Jöran Frankman. Jag hade tid kvart över nio. Det var en smula smärtsamt eftersom jag inte tar bedövning. Men mycket nyttigt blev gjort.
Därefter åkte jag till Klagstorp. Perssons Livs är utlämningsställer för paket. Från Tele 2. Med en speciell dosa kan man använda sitt "gamla" vanliga telefonnummer via Internet. Det visade sig vara svårare än jag, och försäljaren, trott, eftersom numret hos Telia är kopplat till min frus namn och personnummer. Mer måste göras. Sedan var jag hemma på Gränsbo och hämtade en del "akuta" grejor jag behövde. På söndag går slutflytten till bostadsrätten på Högalid dit jag ankom i tisdags. Det var ömsom regnskurar och ömsom solsken och fint cykelväder. Jag hann därför med en runda till Albäckskogen och sedan tillbaka längs stranden. Mycket fin cykelväg! Och vacker utsikt. På seneftermiddagen träffade Ulf Bingsgård och jag Gunilla Folkesson i partilokalen på Algatan 76. Hon har möjlighet att hjälpa till med diverse administrativa uppgifter och praktiska sysslor av service karaktär. Allt efter ork och förmåga. Jag blir kontaktperson gentemot försäkringskassan. Kanske en ny John Rogers?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar