lördag 21 maj 2011

En glädjens dag

I går var det dags för besiktning av min snart tjugo år gamla Toyota Corolla. Jag fick en del "Bra att veta" information förra året i Skurup och efter vad jag minns är inget av detta åtgärdat. Jag ville stanna till på Ö&B på Hedvägen på vägen dit för att köpa några saker som reades, ampelkrukor, blomsterlådor, balkongbord, balkongparasoll med mera men tvekade eftersom jag fruktade att få körförbud på bilen och inte kunna transportera hem varorna. Men har ni sett! Bilen gick igenom utan anmärkningar. Bara några av "Bra att veta" upprepades.
Men inte nog med det. På Ö&B som i mina ögon är jättelikt med många möjligheter att gå vilse hittade jag förstås inte vad jag sökte. Jag hade en tid att passa på bilbesiktningen, blev stressad och panikångesten väntade om hörnet. Då hittade jag en personal som genast avbröt vad hon höll på med och följde med mig och har ni sett! Snabbt plockade hon fram alla de varor jag kryssat för i reklambroschyren. Evigt tacksam antydde jag att det bara fanns svarta blomsterlådor medan jag behövde en brun. Snabbt var hon på språng igen rakt genom den ofantliga hallen på väg till lagret där det fanns röda som hon packade upp. Jag kryssade förtvivlat för att undvika att köra på någon med min kundvagn. Ville inte för allt i världen förlora henne ur sikte.
Något mera? frågade hon. Jag var emellertid nöjd men lovade att aldrig handla annorstädes än på Ö&B på Hedvägen i Trelleborg. Vem var då detta föredöme för god service? Vet ej, men hon var blond och bröt sexigt på polska.
Att jag senare upptäckte att det var en svart blomlåda jag egentligen behövde för att matcha den jag redan satt upp på balkongen kunde inte förta glädjen.
Idag är det dags att kolla Lottoraden som jag köpte i förrgår i Anderslöv eftersom en Trelleborgare just vunnit flera miljoner! Kanske turen varar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar