onsdag 4 maj 2011

Sverigemötet i Karlstad: Here we come!

I morgon den 5 maj är det dags att ta sig till Karlstad och Karlstad Congress Culture Centre. Klockan fyra på eftermiddagen åker jag och tio andra moderata medlemmar från Trelleborg till Sverigemötet som ska pågå i dagarna två. Ungefär 1700 företrädare för nya Moderaterna är anmälda för att byta erfarenheter, träffa varandra och utveckla sig själva och sin politik. Det blir en mångfald av seminarier att ta del av. Själv har jag anmält mig till fyra seminarier: vårt nya kommunala handlingsprogram: arbete, välfärd, trygghet. Här har jag fått materialet att läsa i förväg - det var mycket bra. Men också till seminarier som handlar om Fler unga i arbete - Med Hillevi Engström och Tobias Tobé, Grov organiserad brottslighet - Beatrice Ask, och Ensamkommande asylsökande flyktingbarn - Tobias Billström.
Sedan blir det naturligtvis också föredrag av Anders Borg och Fredrik Reinfeldt, mingel, buffér och luncher.
Jag ska bo på Clarion Hotell Drott på Järnvägsgatan i dubbelrum med Gunnar Hedin. Vi är hemma igen på lördag kväll. Det ska bli kul.
Jag var med på Kommunala Rikskonferensen, som kongressen för kommunpolitiker hette tidigare, i april i fjol och den gjorde mig mycket glad och entusiastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar