onsdag 7 mars 2012

Födelsedag, tre gånger 23

Redan innan klockan åtta på morgonen i går har en dotter ringt, en dotterdotter messat och 40 grattat mig på Facebook.
Jag uppmärksammas, alltså existerar jag!
Totalt hörde 125 personer av sig på Facebook, vilket är 25 % av mina Facebook-vänner.
Många olika kategorier: Anette Jeppsson, från “gamla” Byalaget Sofia i Malmö, Kristina Lindberg, granne på Ystadgatan på 80-talet, Beatrice Ask, Regeringen, Hans Wallmark, Riksdagen, Majvi Niveborn och Eva Andersson, 70-talets Foodia, Lars Borghem, 80-talets röda Möllevången, Carina Bäckström, 90-talets Lernia, Christine Owman och Victoria Ahlberg, Äspöfestivalen.
Då hade jag också hunnit med att fira tillsammans med vännerna från Senior Sport School på Vattentornet Café och Bistro. Där Heidi Christensen dukat upp “Three o’clock afternoon tea”!
I söndags firades jag av närmaste släkten, barn och barnbarn, i Skegrie. Det var Lina och Andreas som än en gång erbjudit sig att arrangera allt. Själv bjöd jag på danska smörrebröd från “Den lille Danske” på Nygatan. De blev uppskattade.
Jag på bild med barn och barnbarn framför den nya villan i Skegrie. Även Nillas hund Donna var med.
Fjolårets Födelsedag: 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar