fredag 26 juni 2009

Sommarutställning på galleri IsioTio

Jag och min fru tog oss en cykeltur till
Galleri IsieTio
som drivs av Gunilla &Rolf Mårtensson på St Isie 665. Trots den t o m för Söderslätt ovanligt hårda vinden.

Där fanns verk av sex utställare 16 juni - 5 juli, sedan blir det nytt
vernissage med nya utställares alster att titta på.

Gun Wild-Nordlund, Söderslättsmärkt, medlem i Öppna Sinnen
Hjördis Hansson, Löddeköpinge, silversmide, akvarell,akryl och olja.
Maj-Lis Suikkonen, webbsida,Bunkeflostrand.
Iréne Larsson, Löddeköpinge, olja, akryl och akvarell.
Lars Flodin, webbsida, Smygehamn, olja & nostalgi

Gertrud Peterson, Trelleborg, presenterade både tavlor och keramik. Jag gillade hennes "Här sitter lilla jag" och en hel del av keramiken. Priserna överkomliga och jag köpte "Vätte" för 225 kr. Den ska jag ha i fönstret bredvid de vackraste av pelagonerna.
Lars Flodins nostalgiska tavlor av Klostret i Erfurt föll jag också
för.

Läs också mer på:
Öppna sinnen
, Söderslätts kulturbyalag och Konstnärsgillet
Söderslätt
.
Tidigare galleribesök: Bokenäs konsthall och Köpmansmagasinet, Gripen av textil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar