lördag 8 januari 2011

Nyårsgåvor, alltid välkomna!


Fick oväntade presenter på morgonen. En glad överraskning!
Två efterlängtade tidskrifter, en antik julbock, en Tefal smörgåsgrill för Croc Monsieur, glögg och diverse annat gott att dricka.
Det handlade om senaste numren av Forskning & Framsteg och Populär Historia.
Julbocken tillhör mina få efterlämnade objekt från mitt föräldrahem i Askeröd, tillsammans med den utdragbara kökssoffan, som jag och min tvillingbror delade på under skolåldern och och den 150-åriga Amerikaklockan som slår så högt att den kan väcka döda till liv.
Smörgåsgrillen vet jag inte varifrån den kommer men jag har redan tinat skivat bröd för att testa den.
Ser ut att kunna bli en bra måltid.
Tomtarna gladde sig åt det oväntade sällskapet. "Det var verkligen på tiden du dök upp. Snart är det tjugodag Knut. Då åker också bockar ut!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar