söndag 2 januari 2011

Hipp, hipp men knappast hurra


"Hipp hipp" startade 2001.Nu är det tillbaka i SvT, I går började den tredje säsongen. I sex avsnitt ska Anders Jansson och Johan Wester spela både bekanta karaktärer som Tiffany och Kajan och en del helt nya figurer.
Jag vet inte, jag drog inte på munnen en enda gång. Och ändå hade de med säkra komiker som Per Andersson. Jag tror att skämten inte håller tillräcklig klass. Jag gillar inte heller att snuttarna är så korta, ibland bara ett antal sekunder.
Roligast är det ändå då Tony och Zunken (bild) får hjälp av Knut Knutson på "Antikrundan" att värdera några föremål de kommit över. Och sedan får med honom på stöldturnéer så att de kan stjäla med experthjälp.
Och för all del, Tiffany Persson, som startat en videoblogg (Vlogg) från sin tvättstuga går väl an. Möjligen också Lars Christer Pralin på trafikradion som gör en bra parodi på dessa ständiga avbrott, uppenbarligen tämligen i onödan.
Däremot är den nye figuren, väktaren Kim Andersson, snarast motbjudande. Och Itschak, musikälskaren har jag aldrig uppskattat.
Programmets hemsida på Svt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar