torsdag 25 augusti 2011

Väder-leken


Vilka väderförändringar vi har på Söderslätt! Under två dagar var det soligt och jag har suttit på min söderbalkong och läst, solat och njutit. När jag vaknade i dag vid halvsjutiden var det så mörkt att jag trodde att klockorna visade fel. Det hade regnat massor under natten och regnade fortfarande från en mörkgrå himmel. Det första jag gjorde var att flytta mina två balkonglådor till en från nederbörden skyddad plats. Det andra var att flytta ner cykeln till cykelförrådet. EU-mopeden står redan regnskyddat under ett plasthölje egentligen avsett för utegrillar.
Hela Trelleborg avvaktar med bävan väderutsikterna. Redan i kväll går ju den årliga Palmfestivalen i gång!
Jag har cyklat och promenerat en hel del under de soliga dagarna. Idag får det bli gymmet i stället. Tur att Fitness 24/7 på Nygatan är tillgängligt dygnet runt och till låga pensionärspriser.
Jag arbetar med inbjudan till Seniorrådets Höstträff i Hässleholm den 30 september och Moderata Seniorers hemsida hos Skånemoderaterna. Där har vi just fått stor hjälp av webbansvarige ombudsman Anders Lunderquist.
Ska väl också läsa ut en ny bok, Elias Palms första försök som är mycket lovande. Kom i höstas och heter Corpus Delicti. Två historier löper tillsammans. Dels en släktkrönika där rättsmedicinaren Ella Andersson själv är inblandad och dels en homoerotisk dödsolycka som någon vill dölja som ett självmord.
En ny bok kommer under hösten 2011 och heter Causa morta. Kanske en ny Håkan Nesser!
Kanske också lägga upp några album på FaceBook.
Författarens hemsida. Ordfronts förlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar