lördag 20 februari 2010

Storseger mot serieledarna


I går kväll var jag i Malmö och såg Redhawks slå Leksand med 4-1 på Malmö Arena-rinken. 12300 djupt engagerade personers ovationer ackompanjerades av ljud- och ljuseffekter. Vilken show! Och över 12000 personer på läktarna. Man förstår varför ishockeyspelare tjänar bra. Och detta är inte ens Elitserielagen.
Första målet kom tidigt i matchen i en powerplaysituation. Publiken fullkomligt exploderade (bild) och för mig som inte varit med om detta blev den tekniska följden av ett hemmamål chockerande och nästan öronbedövande. Hela arenan lystes upp som en blinkande stjärnhimmel. För övrigt var ljudläget mycket högt under hela kvällen.
Det slog mig att för att gilla spelet och bli engagerad måste man hålla på ett lag och känna identitet med detta så att det som händer på rinken är något betydelsefullt för mig. Annars känns spelet ganska meningslöst.
Mellan varje period var det 20 minuters paus då de flesta lämnar sina platser för att köa för att köpa kaffe, ta en öl eller bara gå på toaletten, som det finna många av.
Redhawks slog serieledarna i Allsvenskan och förbättrade därmed sin situation avsevärt. Se tabellen.
Malmö Redhawks hemsida.
En verklig upplevelse att se på ishockey på Malmö Arena. Första gången jag var där var under Melodifestivalen för ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar