fredag 21 maj 2010

Klipp här men inte där


Hade tid hos frisören i Anderslöv klockan tio idag. Eftersom vädret var lika inbjudande idag som igår, sommarvarmt, svag vind och liten risk för nederbörd hade det varit starkt klimat osmart att inte ta cykeln dit. Svag vind dit och ändå medvind hem så de två milen gick snabbt. Hos Anderslövs frisörsalong klippte som vanligt Anna-Lena mig.
Första gången jag klippte mig där var i juni 2005 sedan vi flyttat från Björkgatan i Malmö till Anderslöv. Det var som det brukar Anna-Lena som klippte.
Förra gången jag klippte mig var i mitten av mars.
På Torget stod två trevliga damer och sålde lotter för PRO. Vinsterna var egna
hemslöjdsarbeten gjorde i syföreningen. Jag tog tio lotter och hade tur. Men vad gör det.
Det viktigaste är väl glädjen de innebär att själv genom att sy, brodera, virka eller sticka kunna producera alster man tycker om. Bästa medlet mot depressioner och stress. Bättre än de många kemikalier andra personer särskilt unga kvinnor erbjuds av läkare att stoppa i sig. Ena bilden visar hur snygg jag är efter Anna-Lenas skickliga behandling och den andra två damer som säljer lotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar