lördag 26 mars 2011

Klagstorp Kickoff


I dag var jag på Klagstorp Kick-off, ett utmärkt initiativ av Anna Andersson i Klagstorps IFs regi. Idag klockan 11-15. Anna Andersson och Victoria Ahlberg flyttade in i ett hus utanför Äspö förra året och gjorde sig snart kända som arrangörer av Äspöfestivalen, ett musikarrangemang på slåtterängarna med många kända och även lokala artister.
I Klagstorps skola kunde man prova att spela i band och träffa traktens musiker, spela fotboll, scrappa, gå tipsrunda eller bara ta en fika med dina grannar. Det kom mycket folk i alla åldrar och detta är förhoppningsvis bara en början på en rad nya verksamheter. Victoria Ahlberg erbjöd mig att lära mig spela gitarriffet i "Smoke on the Water" men fegt nog tackade jag nej. Det är över 50 år sedan jag närmade mig ett musikinstrument och det var min storasysters dragspel. Olovandes förstås. På det skulle spelas "läsarsånger".

Och vem träffade jag där om inte kändisarna från den högaktuella filmen "Jag är min egen Dolly Parton", TV-programmet Skavlan, och framför allt mina kära vänner Erika Rosén och Lotta Wenglén!
Jag är min egen Dolly Parton. Äspöfestivalen 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar