torsdag 24 maj 2012

Billös

I dag har jag skrotat min Toyota Corolla som jag haft i 15 år. Den föll på att reparationen för att få den i besiktningsgodkänt skick blev för dyr i förhållande till bilens övriga tillstånd – en nästan nedsliten stötdämpare med flera skavanker. Jag oroade mig för separationsångest men oj vad jag bedrog mig. Det var underbart att bli med henne. Det var med en stor lättnad jag lämnade Magnus Bildemontering på Omvägen i Trelleborg med 1500 kr i fickan och skrotintyget på DLN 054 i handen. Jag hade cykeln i bagaget så jag tog en lång cykeltur genom det sommarfagra Trelleborg och dess vackra stränder och hamn. Solen värmde och fartvinden svalkade. Det blev en traditionell Cillas Sallad på Salladsbaren på Algatan och sedan cyklade jag hem till Högalid och bara njöt.
Ska bli intressant att se hur länge jag kan klara mig utan bil. I morgon ska Arbetsmarknadenämnden inspektera ett nytt boende på Syster Jennys väg 2 i Fagerängen, dit tar man sig med cykel, liksom till Parken och Kommunfullmäktigemöte på måndag och till (M)ötesplatsen på Algatan 76 och moderaternas fullmäktigegrupp på tisdag.
Till min dotter Linas grillkväll på söndag eftermiddag tar man sig lätt och snabbt med buss 146. För att inte tala om Vångavallen på lördag eftermiddag, TFF – Värnamo i Superettan. Livet leker och solen skiner!
Bild på bilen i dess glans dagar för 9 år sedan på Björkgatan i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar