måndag 13 december 2010

En dag i Anderslöv


I dag var jag i Anderslöv. Främsta skälet var att jag hade tid hos tandläkaren Claes-Jöran Frankman. Det var mitt tredje besök denna gång. Jag fick betala 3600 kr. Det är mycket på en gång men inte mer än 200 kr per månad eftersom det här halvannat år sedan jag var där förra gången. Besök i november.
Sedan var jag och tankade på Bilverkstaden. Halvljus på höger fram har inte fungerat på flera veckor. Jag köpte en ny lampa och en äldre man följde med ut, bad mig öppna motorhuven och på några minuter hade han bytt lampa. Vilken lyx och han var nöjd med vad jag erbjöd honom för hjälpen. Själv hade jag säkert behövt timmar och blivit halvt ihjälfrusen. Kan verkligen rekommendera den servicen.
Sedan tittade jag in på Gästgivaregården. Jag föll för en klassiker, riktig husmanskost, Korv Stroganoff med ris. Även denna enkla rätt lyckas man på Gästis piffa upp till läckerhet. Innan bjöds man på salladsbord med dressingar att välja på och nybakat grovt bröd med smör. Efter erbjöds kaffe och lussebulle. Som seniorer får man allt detta för 50 kr.
Till slut var jag på biblioteket, lånade en del tidskrifter och Mark Levengoods senaste bok "Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig".
Efter att ha uträttat några andra nödvändiga ärenden kom jag tillbaka till Högalidsvägen i Trelleborg strax innan skymningen. Lagom för att sköta min förkylning resten av dagen.
Blogg om tidigare tandläkarebesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar