lördag 18 december 2010

Hörseltjänst


Den 22 november cyklade jag från Högalid till min favoritbutik på Östergatan, Trelleborg där jag köpte färska frallor till frukosten. De är goda och billiga. Samma sorter finns varje dag.
Jag upptäckte då att snett mittemot på andra sidan gatan fanns en annan butik, Hörseltjänst. Jag hade varit där för något år sedan när min hörapparat börjat krångla men mer blev det inte den gången.
En styrelsekamrat i Kulturföreningen Öppna Sinnen hade emellertid berättat för mig att han nyligen ordnat en hörapparat på Hörseltjänst till ett överraskande lågt pris. Sagt och gjort, jag gick dit och träffade Kerstin Santén (bild), legitimerad audionom. Hon förhörde sig om mina problem, tittade mig i öronen och bad mig komma tillbaka som i förrgår, den 16 december. Nu blev det en grundlig undersökning där jag fick höra ljud och tal av olika styrkor och frekvenser. Den tog nästan en timme och kostade bara 200 kr.
Om ett par veckor den 5 januari är jag välkommen tillbaka för att prova hörapparaterna som är digitalt anpassade efter mina hörselsvagheter, en i varje öra. Detta kostar mig 800 kr, otroligt billigt för att förhoppningsvis kunna höra bra igen, lagom till första mötet med den nya Arbetsmarknadsnämnden. Ett stort tack, särskilt till politikerna i Region Skåne, som gjort denna tjänst möjlig.
Hörseltjänst i Skåne, hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar