söndag 19 december 2010

Nilla fyller 22


I går var hela familjen i Malmö. Vi träffades på Jensens Böfhus. Det var Anne, Nilla, Lina, Andreas och jag.
Riktigt bra var det inte eftersom servitören presenterade en felaktig nota som var 200 kr för hög. Sedan vi påtalat detta kom han tillbaka inte med en ny nota utan med pengarna i handen. Och inget erbjudande om något som skulle kunna få oss att komma tillbaka efter denna incidenten, inte jag i alla fall. Dessutom var toaletten tämligen sunkig. Men trerättersmenyn med fläskfilé som Nilla, Anne och jag åt var god och värd sitt (rätta) pris. Det var Snackkorg, Jensen's Pork Steak, Dessert efter eget val inkl. kaffe eller te för 224 kr. Nilla bytte snackkorgen mot Räkcocktail vilket jag också borde ha gjort.
Den enda presenten Nilla önskat sig fick hon också. En massa pundsedlar som hon ska shoppa för i London under nyårshelgen.
Efteråt gick vi till Gustav Adolfs torg för att titta på "Musikhjälpen". För att besvikna konstatera att det var slut, bara nedmonteringen höll på. Jag bhade gärna bjudit en hel del för Filippa Barks (Sissela Benn) sombrero (se bild).
Bloggar om tidigare födelsedagar:
Nilla fyller 20, 2008
19 år 2007, Ny cykel från Fribergs.
18 år 2006, Klarar körkortsprovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar