söndag 25 september 2011

Kämpande TFF fick 1-1 mot Örebro


I den så viktiga ödesmatchen i fotboll i dag på Vångavallen togs nytt grepp för att öka stödet från publiken. Försäljning med generös rabatt på ICA Maxi i går. Jag köpte biljett av Barbro Bengtsson, charmig marknadschef för TFF (bild). En sittplats kostade bara 50 kr. Jag förväntade mig en dålig plats till så billigt pris. Men inte så. Jag kom in precis när alla stod upp och applåderade till Danne Stråheds fotbollshymn och jag satte mig sedan på en utmärkt plats på A rad 6, plats 18. Applåderna var starka och taktfasta när de himmelsblå spelarna gjorde entre. Mest fick den mörkhyade afrikanen Ibrahim Korona. Solen sken och flaggorna slokade. Allt var som bäst för en skön fotbollskväll. De första fem minuterna alltså. Efter sex minuter lyckade Viktor Noring släpp in ett löst skott. Chock efter 0-1. Sedan låste sig spelet – på båda sidor. Örebro var nöjda och TFF tog i för hårt. Många målchanser för TFF som under matchens sista tredjedel pressade hårt. Och hårresande nog: Mittbacken Peter Abelsson blev poängräddare med nicken till 1–1 på tilläggstid.
Matchvärden Harmony (och jag) utsåg Fredrik Jensen till matchens TFF-lirare.
Artikel i TA. Resultat, tabell och spelschema.

Ännu roligare var det att, också i eftermiddag, vid nästan samma tid spelades allsvensk handboll i Söderslättshallen. Trelleborg HBK Elit mötte LIF Lindesberg och vann mycket imponerande och överraskande med 28-24. Lindesberg är ett av de lag som tippas vinna serien. Efter tre omgångar ligger Trelleborg HBK Elit på 5e plats av 14 lag. Nästa match blir mot Hästö IF borta och sedan den 10.10 hemmamatch mot Djurgården.
Handbollsbloggen.
Blogg från segermatchen mot Eslöv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar