fredag 27 januari 2012

Datasupport på (M)ötesplatsen



I onsdags var vi många på (M)ötesplatsen mellan elva och ett.
Alva Johnsson från Trelleborgs poesisällskap, Margareta Segerhagen, QiGonginstruktör på Träningcentret på Söderslättsgymnasiet och naturligtvis Moderata Seniorers "maskot" Kerstin Gahne. Ett gammalt löfte från mig om att lära ut hur man skaffar sig ett bloggkonto skulle implementeras.
Bengt Andersson, en nestor i Moderata Seniorer i Trelleborg, dök också upp, liksom förra onsdagen, då ville han diskutera partisekreterare Sofia Arkelstens historiekunskaper medan jag försökte göra en intervju för Blå Trelleborg med kommunstyrelsens vice ordförande och karatemästaren Tina Järvenpää. I dag upptäckte han Kerstin Gahne, sedan länge en gammal bekant, de var snart förlorade för yttervärlden.
Undervisningen gick inte så bra, det blev tre damer om en dator, Kerstins uppkoppling lyckades vi inte få igång och Margareta kom tomhänt. Vår egen dator var också seg och vi fick nästan flytta ut den på Algatan innan kontakten med "molnet" blev god.
Entusiasmen var hög och motivationen inte klaga på men vi får nog ha en fortsättningskurs en annan onsdag.
Men visst skaffade sig Alva Johnsson en blogg! Titta själv här: "Ur hjärtat" på alvathepoet.blogspot.com/.
Det blev sedan brått eftersom jag hade date med Jan Regnell på gymmet fitness24seven, halv två. Jan är en av alla de trevliga personer jag lärt känna inom ramen för Korpens och Region Skånes projekt Senior Sport School. Tre av dem har jag lockat bli medlemmar i partiet, Katarina, Torbjörn och Britt-Marie.
Med ett "tillsvidare" abonnemang på gymmet kan jag bjuda in vänner att gratis prova på. Jag skulle visa honom men han visade i stället mig hur en av maskinerna, Turning Torso, nej förlåt Rotating Torso, fungerade. Bra för bålen och sidomuskulaturen.
I en paus kom vi in på ett för seniorer kärt ämne, inbillade eller verkliga sjukdomar och blev överens om att en halv magnecyl om dagen inte är att förakta. Alltfler medicinska forskare anser att acetylsalicylsyra är bra mot mycket även cancer.
Bilder på Margareta och Alva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar