måndag 9 januari 2012

Seniorrådets arbetsutskott


Hyggligt väder i dag. Passade bra att ta en promenad till Övre för att ta bussen till Malmö C. Startade tidigare än vanligt för att inte behöva jäkta. Resultatet blev naturligtvis att jag kom med en tidigare buss. Kunde läsa Gösta Unefäldts "Den Röda Nyckeln" i lugnan ro. Förlorade uppmärksamheten i boken. Trodde att jag var framme redan vid Södervärn. Frågade en vänlig tjej mitt emot. Hon sa att hon skulle säga till när vi var framme! Jag tackade för hjälpen. Precis vad jag behöver. Någon som guidar mig geografiskt.
Sedan promenerade jag till Hans Michelsens väg och Moderaternas Skånekansli. Möte med Seniorrådet i Skånes arbetsutskott. Ny ledamot Elsa Tibblin från Malmö hälsades välkommen.
Bertil Persson, tidigare långvarig riksdagsman och nyvald ordförande för MSS styrelse (Moderata Seniorer i Sverige) var på ett tillfälligt besök. Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar