söndag 19 februari 2012

Miraklet

Ett mirakel skedde under Mellos tredje deltävling i Leksand. Och på ett mycket spännande sätt. Av de fem låtarna som klarat sig vidare efter första omröstningen hade tre redan fördelats på Globen och "Andra chansen". Två återstod, en direkt och en skulle åka ut. Björn Ranelid feat.Sara Li med "Mirakel" eller Mattias Andréasson, "M" i EMD som blev tre 2009, nu med egen smäktande r'n'b-låt på svenska, "Förlåt mig". Och till publikens stora jubel blev det "nummer åtta"
Björn Ranelids engagerade prat om hur kärleken övervinner allt och Sara Lis häftiga sång gjorde vad ingen - fast kanske jag innerst inne - trott, gick direkt till finalen.
Då hade redan Molly Sandén – "Why Am I Crying" Facebook Blogg på Veckorevyn - redan tagit sig dit.
Till andra chansen gick Andreas Johnson – "Lovelight" Officiell Hemsida och Youngbloodmed låten med samma namn, "Youngblood".
Alla dessa fyra hade jag på min "Fem bästa" lista sedan jag hört låtarna i förväg. Min femte var Love Generation – "Just A Little Bit". Men där tog sig ju Mattias Andréasson in i stället.
De två sista var verkligen utanför: Maria BenHajji och årets webjoker "I mina drömmar" Carolina Wallin Pérez – "Sanningen" Officiell Hemsida.
Nästa, och sista deltävling, ska jag se live på Malmö Arena nästa lördag. Förresten, vilken fantastisk progression Gina Dirawi har visat som programledare! Men för all del, Sara Dawn Finer har också visat sig vara ett starkt kort. Men Helena Bergströms "kommenterande figurer" borde snarast försvinna från programmet.
Deltävling ett i Växjö två i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar