tisdag 14 februari 2012

Moderatlunch 2012



Första moderatlunchen för året åt vi på Restaurangskolan, Forum i Trelleborg. Vi var 15 personer och dessa var inte de som traditionsenligt brukade deltaga. Vi kunde särskilt hälsa välkomna Bengt Andersson, som länge varit medlem i Moderata Seniorer och därutöver en stor skara från den nyligen avslutade Senior Sport School i Trelleborg, Agnete Levenius, Jan Regnell, Katarina Borglin, Kerstin Hansson, Marianne Ahlgren, Sten Andersson och Torbjörn Lanker.
Som förrätt valde jag Rostbiffcanapé med remouladsås, Rostbiff med bröd och philadelphiaost, och den var helt delikat liksom alternativet som andra avnjöt, Creme Vichyssoise som är en Potatis och purjolöksoppa med grädde och gräslök. 
Som varmrätt valde jag Smördegsöverbakad frsk med skaldjursragu. Den var helt underbar. Det var en skål med en stuvning med fisk och skaldjur helt täckt av smördeg. Jag brukar alltid välja fisk på Restaurangskolan. Jag hoppade över desserten men de som ville ha det tog Hallonsorbet i mandelkorg. 
För två rätter plus en Loka naturell och kaffe betalade jag 110 kr. Kan verkligenrekommenderas.
Senaste Moderatlunchen: Gåsamiddag med njutning.
Tidigare bloggar om Moderatluncher:
Moderatlunch på nya Dannegården, 11-08-26,
Söderslättsproducerat, 11-05-18,
Två Trappor, 11-03-31,
Två Leijon, 11-01-24.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar