fredag 15 oktober 2010

Trea på Högalid


Sedan några månader tillbaka har jag letat efter en bostadsrättslägenhet i Trelleborg. Jag har tittat på lägenheter både i centrum och i lite lugnare områden. Nu har jag fastnat för en trea på Högalid och kommit överens med säljaren Lena Åkesson om priset. Det är en lägenhet på första våningen med ett stort och två mindre rum. Den är på drygt 70 kvadratmeter och har balkong i söder läge. Där finns tvättstuga, torkrum, förråd och cykelförråd. Allt passar mig utmärkt och så också en tvättmaskin och en del möbler som jag övertar. Och som grädden på moset, när jag satt på biblioteket och kände efter hur det vore att läsa dagstidningarna där, fick jag ett SMS av mäklaren Marie Kullberg. OK, det finns också tillgång till bastu. Bastu har jag saknat ända sedan jag slutade spela badminton på Aurahallen för några år sedan.
Det hela började med en slump. När jag kampanjade inför valet i höstas utanför moderaternas partilokal på Algatan 76 i Trelleborg, läste jag en annons om ett ledigt hus i fönstret till en fastighetsmäklare på andra sidan gatan. Jag gick in och träffade stans trevligaste och effektivaste fastighetsmäklare, Marie Kullberg. Hon har sedan hört av sig via SMS då och då och idag var det klart för att deponera 10 procent av priset som förskott på Handelsbanken.
Jag tog en sväng om Systembolaget och där fann jag två av mina favoriter på Trelleborgs Allehanda. Nilla Olsson och Fanny Johansson i planeringstagen inför helgens begivenheter. Trevligt!
På bilden säljaren Lena Åkesson (vänster) och mäklaren Marie Kullberg som driver Hus & Hem Fastighetsförmedling. Kan verkligen rekommenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar