torsdag 10 november 2011

Byte av webbläsare


Dagen började lika dåligt som gårdagen slutade det vill säga att jag inte fick ordning på mina blogguppladdningar. Liknande problem både på tomelius.se/blogg som på bertilarnold.blogspot.com och bertilius.wordpress.com.
Jag gjorde om webbsidorna gång på gång, kollade noga att bilderna hade rätt ändelser med mera men utan att lyckas. Ett Sisyfos arbete. Men utan att angripa felet som tydligen låg i webbläsaren Google Chrome. När jag provade Apples webbläsare Safari så fungerade plötsligt allt utan anmärkning!
Jag kom därför irriterad till Pelarsalen i Söderslättshallen klockan 11 för att vara med på Qigong. Inom ramen för projektet Senior Sport School i Trelleborg. Första gången jag provade det. Till min överraskning var det Margareta Segerhagen, min busskompis till Berlin i fjol, som ledde övningarna. Jag blev inte så imponerad men jag återfick mitt lugn och fick lust att ta ett pass på gymmet 24/7 på eftermiddagen. Och den verksamheten återställer ju allt. Som att trycka på Reset-knappen eller starta om operativsystemet. Vädret var underbart, soligt och över 10 grader varmt. Kanske sista gången för året som det gick att värma upp genom att cykla en mil utomhus.
Och på kvällen hemmamatch för Trelleborgs HBK i Söderslättshallen. Handbollsallsvenskan. Bra kämpat av Trelleborgarna. Tack för en spännande match. Men motståndet var OV Helsingborg, ett av topplagen som vann med ett mål, 23-22.
Resultat och serie. Läs artikel i Trelleborgs Allehanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar