tisdag 15 november 2011

Välinvesterad tid

Gårdagen blev en välinvesterad dag. Bra tidsanvändning.
Började klockan nio på Arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborg. Där var jag, Staffan Svensson och Terezija Macas, alla politiker i Arbetsmarnadsnämnden.
Det handlade om "Skuggning" på förvaltningen. Vi skulle följa en avdelning en vanlig arbetsdag.
Det började med att Förvaltningschefen Cecilia Leijon med sina enhetschefer informerade om organisation, mål och personal. För min del var det verksamheten på Etableringsenheten med sitt nyinvigda kontor som gällde, en var fyra arbetsområden. Ett stort tack till Kristina Löfstedt, Jessica Ohlsson och Katarina Ackovska med flera skickliga och engagerade medarbetare som gav mig ett mycket gott intryck av offentliga sektorn i Trelleborg. Blev mycket imponerad. Något för Trelleborgs kommun att vara stolt över.
Sedan direkt till Senior Sport School: Mycket nytt att prova på. "Lättgympa" på Träningscentret, Söderslättsgymnasiet idrottshall.
"Lätt", javisst, musklerna hängde nog med och konditionen också. Men koordinationen var så svag för min del att jag var benägen att ge upp. Men allting har ett slut och en skön känsla efteråt.
En kort paus sedan var det dags för styrelsemöte på Moderaternas (M)ötesplats på Algatan 76 med kommunstyrelsens ordförande Ulf Bingsgård som ordförande. Utvärdering av genomförd och och planering av ny verksamhet.
Och när jag kom hem på kvällen efter styrelsemötet låg en försenad Fars Dags present på hallgolvet. Ett filmogram från min dotter Lina Tomelius. Ett stort tack och en stor kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar