onsdag 1 juni 2011

Sista vårdagen, nu börjar sommaren?

Det känns nästan så. Det är tjugo grader i skuggan mitt på dagen, himlen är helt blå och vinden är svag.
Årets bästa cykelväder? Det blev en tur från Högalid till Gislövs läge. Tur och retur. Svag motvind dit, skön medvind hem. Mest cykelväg eller nästan bilfri landsväg gör cyklingen till en njutning.
Men innan dess träffade jag Lars Mikkelä, moderaternas gruppledare i Trelleborg. Snällt av honom, jag hade glömt att notera mig på närvarolistan för gårdagskvällens alliansgruppmöte. Ett möte som verkligen hade sina poänger, både positiva och negativa. Underteckna gjorde jag gärna eftersom närvaro berättigar till visst arvode från kommunen. Och biblioteket skulle jag ändå för att hämta en beställd bok: ”Den onödige mannen” av Erik Helmerson. Presenteras på Norstedts förlag.
Där hittade jag också nr 4 av National Geographic. Blir bra att läsa i solstolen i eftermiddag, den också.
Sedan tog jag mig in på Valen för att traditionsenligt köpa ett presentkort på 500 kr till min dotterdotter Johanna som just fyllt åt och som jag ska gratulera på torsdag. Gina Tricot finns också i Höganäs.
Blev dock lite besviken över att inte grönsakshandlaren fanns på torget. Hade planerat att köpa rädisor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar