lördag 22 augusti 2009

En sund vecka

Jag har gått ner några kilo till den här veckan, med sund kost, näringsriktig lågkaloridiet, och undvikande av öl och godis. Och mycket fysisk träning förstås! Snart kan jag knäppa den snygga nyinköpta kavajen. Jag tillhör verkligen inte de karaktärsstarka och om jag så lätt kan gå ner i vikt, trivas med det och verkligen må bra, så föreställer jag mig att detta är möjligt också för väldigt många andra överviktiga. De kan också förvandla sin kropp från överviktig till normalviktig. Termerna kommer från BMI enligt vilken den övre gränsen för normalvikt för en man med min längd är 77 kg, genomsnittet för normalvikt är 68 kg. Någonstans kring 72 kg vill jag hamna på. I början av detta år låg jag på omkring 86 kg! Det handlar bara om att skaffa sig andra saker att njuta av i livet än att proppa magen full med godis, chips, pizza, feta såser och öl, vin och brännvin! Tänker man lite efter så måste ju alla hålla med om detta! Alltså att det finns annat här i livet. Börja med att rensa i kylen, frysen och barskåpet. Köp sedan hem lågkalorimat med hög proteinhalt och börja motionera. Börja med 20 minuters promenad om dagen och öka sedan på. I dag cyklade jag 28 km, till Skurup och halvvägs till Veberöd. Fick lift hem av familjen som besökt fölet Minton som tillbringar sommaren på hingstbete utanför Veberöd

Se tidigare blogg, "Lätt och billigt att gå ner i vikt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar