torsdag 29 oktober 2009

En vanlig höstdag


Började dagen med att ta några bilder på "Höstlikt Gränsbo i Morgonsol" och lägga upp bilderna på Facebook. Vid lunchtid var det dags att utfodra de sju hästarna uppdelade på tre hagar. Carrabass har återhämtat sig från sina knäproblem och får nu springa ihop med de andra. Promenerade i det kyliga med solvarma vädret en runda ner och förbi Äspö kyrka och vidare en bra bit på väg till nästa kyrkby som är Lilla Beddinge. Det är alltid lika svårt att komma ut och motionera och alltid lika skönt efter 10-15 minuter och alltid lika skönt att komma hem igen.
Tömma diskmaskinen hann jag också med, inte klokt att det blir en ny maskin efter bara ett dygn. Alla i familjen är inte minimalister (och därmed en som sparar på fossila bränslen)som jag.
Jag har tittat i en av mina två datortidningar och fick där idén om att lägga upp en egen profil på Google. Egentligen är en sådan viktigare för personer med vanliga för- och efternamn än för mig. Det är bara jag som heter Bertil Tomelius (men två heter faktiskt Lina Tomelius som min dotter) men heter man Karl Johansson försvinner man - i Googles träfflistor - bland flera tusentals andra. Den som har ett gmail-konto kommer åt tjänsten direkt, annars får man börja med att skaffa sig ett sådant. Så här ser min sida ut. Den går att utveckla vidare.

I postlådan fanns veckans nummer av Fokus och Veckans Affärer så efter en dusch var det skönt att varva ner med läsning i skönaste fåtöljen.
Alice, hon har mest sovit i skrivbordsstolen hela dagen, med korta uppehåll för mat, medan James sprungit ut och in hela dagen främst för att kolla innehållet i matskålen.
Bildtexter: Körsbärsträd i höstskrud, Ljungens Pirat och Carrabass betar lugnt i morgonsolen, Motljusbild mot Äspöhållet.
För sent upptäcker jag att jag inte borde ha skrivit någon blogg idag. Den 29 oktober har hittills varit bloggfria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar