måndag 26 oktober 2009

Fem Kvinnor på galleri Isietio

Min fru och jag var i går, söndag på
Allhelgonahelgens Konstutställning på galleri Isietio på Söderslätt. Det var vernissage på lördagen men då hade vi inte tillfälle att vara med.

Utställningen "Fem kvinnor" omfattar verk av Christina Ganslandt, Jenny Lind Tyrstrup, Tina Apelgren, Bodil Schöön och Gunilla Hedenborg. De två sistnämnda deltog också i juliutställningen. Tina Apelgrens verk "Raining Dolls" tittade jag på på midsommarutställningen Females på Köpmansmagasinet i
Smygehuk i fjol. Av Christina Ganslandt köpte jag en tavla. Den heter "Hus på Skåre" och den passar bra i mitt arbetsrum på Gränsbo tillsammans med de tre andra tavlorna jag köpt i sommar. Bild på konstnären framför två av sina tavlor och på hennes bild "Furor vid Skansarna". Också bilder på en av Bodil Schöns Afrika-motiv med vakande massajer (en etnisk folkgrupp som troligtvis har sitt ursprung i nedre Nildalen) och Tina Apelgrens "Mona Lisas Spegling".

Utställningen pågår också den 30-31 okrober och 1 november. Öppet tider 13.oo-17.oo
Blogg om tidigare utställning på galleri Isietio i juli i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar