fredag 5 mars 2010

Öppna Sinnen


Jag blev medlem i samband med ett öppet medlemsmöte i juli 2009. Öppna Sinnen är ett nätverk för alla kulturarbetare och kulturvänner på Söderslätt.
I går kväll deltog jag i föreningens årsmöte i Klagstorps Församlingshem. Jag blev invald i styrelsen och om en dryg vecka ska vi ha vårt första styrelsemöte i Vuxenskolans lokaler i Trelleborg. Ska verkligen bli intressant.
Efter de traditionella årsmötesförhandlingarna åt vi en Buffétallrik som var mycket närande drack kaffe och diskuterade livligt. Det blev en trevlig kväll och jag kände mig verkligen välkommen.
Vid niotiden promenerade jag Äspövägen hem till Gränsbo i nattmörkret. Gatlyktorna är få på Söderslätt, men stjärnhimlen var vidunderlig.
Öppna Sinnens hemsida. På bild: Avgående ordförande Birgitta Godlund avtackas av Birgitta Sülau och Reinhart Teltscher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar