torsdag 10 december 2009

Nyvaccinerad

Nu har också jag vaccinerat
mig mot den nya influensan A (H1N1), gemenligen kallad "svininfluensan".
Min yngsta dotter Nilla ville inte att jag skulle köra bil hem efter vaccinationen så hon erbjöd sig att köra mig den knappa milen från Gränsbo till Rosenhagen i Anderslöv. Själv hade jag funderat på att cykla fram och tillbaka. Det hade nog gått
bra det också.
Det gick väldigt rahänt, inte alls som de traumatiska minnen man har från Calmette vaccinationen på femtiotaleti Gummarstorps skola i Askeröd.
Sjuksköterska Anna skötte sig exemplariskt. Hon, får man förmoda, har fått en viss erfarenhet av att sticka under den senaste tiden.
Nu är det bara att vänta på att influensasjukdomen, orsakad av den injektion med försvagat virus som vaccinationen innebär, ska bryta ut. Eller så händer ingenting. Svårt att sia om.
Genom min dotters försorg har jag också ordnat någrajulklappar till min fru. Nilla hämtade ut dem i Anderslövs Spel o. Tobaksaffär AB. Det är julklappar jag aldrig skulle ha drömt om att köpa själv men enligt Nilla är
det prydnadsvaror som min fru önskat sig. Halleluja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar