lördag 5 december 2009

Sportig lördag


I dag startade Vinterstudion, ett program på TV1, som rapporterar från olika vintersportevenemang. Idag kunde man titta på Skidskytte sprint från Östersund för både herrar och damer och dessutom Längdåkning sprint för herrar och damer i Düsseldorf. Helena Jonsson vårt senaste skidskytte ess efter Magdalena Forsberg och Anna-Karin Olofsson var en tiondels sekund från bronsplatsen. Hanna Falk slog till med en guldmedalj i sprint i Düsseldorf. Se resultaten här. Mer sport kunde man följa på TV 4 som visade första matchen i gruppspelet i VM i handboll för damer i Kina, Sverige mot Kongo (Brazzaville) 29-19. Jag tittade på detta medan jag tränade på min Crosstrainer och varvade med mitt program på skivstång, hantlar och situps på min magträningsbänk. Efter att ha duschat hamnade jag i bästa fåtöljen för att njuta av endorfinernas påverkan. Njöt gjorde också Alice Skogskatt som jag hade i knäet medan jag läste i senaste tidskrifterna, Fokus, Tempus och Veckans Affärer. Ingen dum sysselsättning alls. Bild på Hanna Falk.
Vinterstudions blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar